Porr Construct şi asocierile Arcada Company – Alstom Transport şi Bawi Construction – Swietelsky Construct au depus oferte pentru realizarea proiectului de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – Etapa III, contract estimat la 619,51 milioane de lei, fără TVA, informează luni CFR SA.
„Compania Naţională de Căi Ferate ‘CFR’ SA vă informează că azi, 10 martie 2025, la ora 15:00, a deschis ofertele depuse la procedura de achiziţie sectorială privind atribuirea contractului de proiectare şi execuţie aferent obiectivului de investiţii: ‘Modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – Etapa III’. În cadrul procedurii, au depus oferte următorii agenţi economici: Porr Construct, Asocierea Arcada Company (Ofertant lider) şi Alstom Transport SA (Ofertant asociat), Asocierea Bawi Construction (Ofertant lider) şi Swietelsky Construct (Ofertant asociat)”, se menţionează într-un comunicat al administratorului de infrastructură feroviară.
Valoarea financiară estimată a contractului este de 619,5 milioane de lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată prin Programul Transport (PT) 2021 – 2027, Axa 3 – Îmbunătăţirea conectivităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T de transport pe calea ferată, precum şi din Titlul de cheltuială 56 – Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare/56.48 – Programe finanţate din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) aferente cadrului financiar 2021 – 2027.
Durata de implementare a contractului, de la data ordinului de începere, este de 37 de luni, din care 7 luni pentru proiectare şi 30 de luni pentru execuţia lucrărilor.
În Etapa III sunt cuprinse lucrări de modernizare la Portul Constanţa Sud şi la CMT Constanţa.
Principalele beneficii aşteptate prin implementarea proiectului de investiţii „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa” sunt: creşterea calităţii transportului de marfă pe Coridorul Rin-Dunăre; accesibilitatea şi conectivitatea conexiunii feroviare a portului Constanţa cu reţeaua centrală TEN-T; facilitarea unui nivel optim de integrare şi interoperabilitate între diferitele moduri de transport la punctul de plecare/încheiere al coridorului reţelei de bază Rin-Dunăre; eliminarea blocajelor de pe această secţiune; îmbunătăţirea şi menţinerea calităţii infrastructurii în ceea ce priveşte siguranţa, securitatea, eficienţa; sprijinirea difuzării modale prin încurajarea utilizării transportului feroviar; sprijinirea economiei naţionale; posibila atragere a noilor investitori în zona respectivă, îmbunătăţind astfel piaţa locală/regională a forţei de muncă.