marţi, 12:16
Signal Iduna anunţă că a primit acordul formal din partea grupului german de a dezvolta planul de afaceri cu scopul de a analiza oportunitatea de a intra pe piaţa RCA din România în anul 2025.
”Signal Iduna a iniţiat procesul de evaluare a oportunităţilor existente pe piaţa de asigurări de răspundere civilă auto (RCA) din România, având în vedere dinamica actuală a acestui sector. Contextul actual din piaţă, alături de tendinţele de consolidare şi transformare, oferă un cadru propice pentru analiza extinderii a portofoliului companiei”, anunţă compania.
În ultimii ani, piaţa RCA din România a trecut printr-o serie de schimbări semnificative, care au atras atenţia atât a actorilor locali, cât şi a celor internaţionali. Printre principalele transformări se numără modificările legislative importante, adoptate cu scopul de a aduce mai multă transparenţă şi de a proteja drepturile consumatorilor. Aceste măsuri au fost completate de iniţiative care au vizat stabilizarea preţurilor poliţelor şi îmbunătăţirea serviciilor oferite clienţilor, potrivit companiei.
”Aceste schimbări au creat noi oportunităţi pentru companiile care sunt capabile să aducă stabilitate şi inovaţie, răspunzând nevoilor specifice ale consumatorilor români. Totodată, cererea de produse RCA a rămas una constantă, susţinută de caracterul obligatoriu al acestor asigurări şi de creşterea numărului de autovehicule înregistrate”, arată compania.
Un alt factor esenţial care contribuie la atractivitatea pieţei RCA este dorinţa consumatorilor pentru servicii mai eficiente şi mai rapide. Soluţionarea daunelor într-un timp scurt şi accesul facil la informaţii sunt aspecte care joacă un rol din ce în ce mai important în deciziile de achiziţie ale clienţilor. Acest lucru deschide calea pentru companii noi care doresc să se diferenţieze prin calitatea serviciilor oferite şi prin capacitatea de a răspunde prompt cerinţelor pieţei.
”În acest context favorabil, Signal Iduna analizează cu atenţie posibilitatea de a dezvolta soluţii de asigurare RCA adaptate cerinţelor pieţei locale”, menţionează compania.
Procesul de evaluare include o analiză detaliată a cadrului legislativ şi operaţional, precum şi identificarea unor modalităţi prin care să poată aduce un plus de valoare pentru consumatori.
„România reprezintă o piaţă cu un potenţial considerabil, iar dinamica actuală a sectorului RCA deschide noi oportunităţi pentru companiile care doresc să ofere soluţii inovatoare şi servicii de calitate. Ne aflăm într-un proces de analiză aprofundată, pentru a determina dacă putem contribui semnificativ la dezvoltarea acestui sector, răspunzând în acelaşi timp aşteptărilor clienţilor”, a declarat Tiberiu Maier, CEO Signal Iduna, care subliniază că asiguratorul îşi reafirmă astfel angajamentul faţă de misiunea de a dezvolta soluţii de asigurare care să contribuie la creşterea competitivităţii şi a stabilităţii pieţei de profil.
Grupul Signal Iduna este unul dintre cele mai mari grupuri financiare din Germania şi a fost fondat în urmă cu peste 110 ani.
În prezent, Signal Iduna activează pe pieţele de asigurări din Germania, Polonia, Ungaria şi România.
Pe piaţa locală, Signal Iduna şi-a început operaţiunile în anul 2008. Portofoliul actual include produse şi servicii, atât pe segmentul dedicat persoanelor fizice, cât şi pe segmentul clienţilor de tip Corporate şi IMM.